Blog Section

Bol otklanja bez lekova

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Terapija „zvučnim šok talasom” – konzervativna metoda lečenja vanzglobnog reumatizma

intervju objavljen u dnevnom listu ПОЛИТИКА

Bez obzira na pol i godine, svako je bar jednom u životu osetio neprijatne bolove u kostima, najčešće u leđima, kolenima ili zglobovima šake. Pacijenti se lekaru obraćaju sa pretpostavkom da ih je „stegla reuma” i očekuju da im propišu lekove koji će brzo otkloniti neprijatan bol koji otežava kretanje i svaki pokret čini nepodnošljivim. Po učestalosti reumatizam je, posle oboljenja respiratornog i kardiovaskularnog sistema, na trećem mestu u Srbiji, i u stalnom je porastu. Statistički gledano, bol u koštano-mišićnom sistemu čini čak 45 odsto svih vrsta bolova zbog kojih se pacijenti javljaju lekarima opšte prakse. Reumatološka oboljenja dovode do privremene ili trajne, delimične ili potpune onesposobljenosti radno aktivnog stanovništva. Ona izazivaju dugotrajan bol u kostima i zglobovima i nisu samo bolesti starije populacije; od takvih oboljenja nisu pošteđeni ni mladi ljudi, niti deca, kao ni trudnice.

Prema rečima fizijatra i reumatologa dr Vere Uzelac, u reumatske bolesti se ubrajaju degenerativna reumatska oboljenja, zapaljenske bolesti i vanzglobni reumatizam.

– Oboljenja lokalizovana na vanzglobnim strukturama sistema za kretanje (tetive, tetivne ovojnice, sastavi tetiva, fascije, sluzne kese, kapsule zgloba, masno tkivo) predstavljaju vanzglobni reumatizam i ona su veoma česta i rasprostranjena. Smatra se da za života svaki čovek dobije neko od tih oboljenja. Te bolesti imaju benigan tok i u većini slučajeva ne traju dugo, sem ako se ne javljaju kao prateći entiteti u degenerativnom ili zapaljenskom reumatizmu. Ukoliko se javljaju kao izolovani entiteti, mogu biti prouzrokovani ponavljanim zapaljenjima, mikrotraumama, fizičkimopterećenjem, klimatskim promenama, a za posledicu imaju nagomilavanjem kalcifikata (oslobođeni kalcijum koji se taloži u organizmu. Najčešći lokaliteti na kojima se stvaraju kalcifikati su zglob ramena, lakta, kuka, na kolenu, peti (takozvani trn u peti) i u predelu baze nožnog palca – objašnjava dr Uzelac.

Dr Vera Uzelac, fizijatar i reumatolog

Kalcifikate, dodaje ona, dijagnostikuje rentgen, a meka tkiva (tetive, ligamenti…) „vidi” ultrazvuk.

– Kod svih reumatskih bolesti fizikalna terapija je vrlo bitna i dosta pomaže. Posebno kod vanzglobnog reumatizma veoma je uspešna terapija „zvučnim šok talasom” (ESWT – ekstrakorporal šok vejv terapi) koja je prvi put primenjena na sportistima u Atlanti na Olimpijadi i dala izvanredne rezultate. To je terapija koja u potpunosti otklanja bol i to bez medikamenata. Reč je o zvučnoj šok terapiji, koja je praktično, revolucionarna za otklanjanje kalcifikata bezbolnim konzervativnim putem; jer, da bi se nešto fizičko odstranilo iz tela, to je moguće uraditi samo hirurškim putem. Aparat „zvučnim šok talasom otklanjakalcifikate iz organizma, otkloni tu iglu, milimetarskih razmera, koja je uzročnik velikog bola i pacijenta potpuno oslobodi tegoba. Kad se uradi snimak, vidi se samo deo, ožiljak, gde je bio nataložen kalcijum, ali igle, naslage, nema. Na primer, kada je kalcifikat u peti, popularno nazvano trn u peti, pacijent je posle terapije potpuno oslobođen bola. Postoji šema kako se terapija primenjuje u zavisnosti od stepena i simptoma bolesti, kakva je promena, a na osnovu stanja pacijenta, dijagnostičkim pregledom, utvrđuje se jačina terapije – ističe dr Uzelac.

Naša sagovornica objašnjava da je posredi aparat koji radi na istom principu kao litotripter koji razbija kamen u bubregu, samo je manje snage i manja mu je probojnost, jer tako je napravljen da ne bi mogao da ošteti unutrašnje organe, kosti.

– Zvučni šok talas čak može da se primenjuje i kod osteoporoze jer ima mali broj kontraindikacija, manje nego kod ostalih fizikalnih terapija. Takođe, veoma efikasna je i kod takozvanog smrznutog ramena (ožiljak, promena na kapsuli zgloba). Inače, uglavnom ova terapija može da se primenjuje i kod hroničnih bolesnika, upravo zbog malih kontraindikacija. Aparat proizvodi hemijsku reakciju u organizmu, inhibiše vlakna za bol do kore velikog mozga. Proizvodi novu mrežu kapilarnih krvnih sudova, povećava metabolizam i ono što je najvažnije razbija kalcifikat. Ni laser ni ultrazvuk ne mogu da razbiju kalcifikat, a ova terapija je prva koja može to da uradi spolja i to bez bola i lekova. To je konzervativna metoda koja uklanja kalcifikat, a pravi rezultat je posle dva–do tri meseca, jer toliko je potrebno organizmu da apsorbuje to što je razbijeno – objašnjava dr Uzelac.

Gordana Bašović
objavljeno: 29/09/2008. u dnevnom listu ПОЛИТИКА

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *